LT RU PL EN DE IT
Gaukite naujienas

Renesanso sakralinės polifonijos ansamblio “deCORata” kelionė į Vilnių

2015-03-09

Parapijos sakralinės polifonijos ansamblis “deCORata” praėjusį savaitgalį svečiavosi Vilniuje. Kartu praleisti savaitgalį, mokantis polifoninio giedojimo ir darnaus skambėjimo, mus pasikvietė ansamblio vadovas Vilimas Norkūnas.

Šeštadienį jau iš pat ryto rinkomės arkikatedroje bazilikoje į repeticijų kambarį, iš kurio prasidėjo kelionė laiku į tolimąjį Renesansą, kai bažnyčiose skambėdavo daugiabalsė polifoninė muzika, supinta mažiausiai iš keturių balsų, o jiems kartais pritardavo įvairių to meto instrumentų ansambliai (beje, taip pat vadinami chorais). Taip keliaudami nepaprastai gražiomis melodinėmis linijomis, mes įtemptai dirbome iki pat pietų. Tačiau visiškai persikelti atgal į praeitį ir susitelkti ties sakraliąja muzika neleido Katedros aikštėje šurmuliuojanti Kaziuko mugė bei po repeticijų kambario langais pasirodantys liaudiškos muzikos ansambliai. Neįprastas kultūrų, laikmečių ir stilių susidūrimas iš pradžių mus erzino, tačiau pamažu pavyko priimti tą dovaną, leidžiančią suprasti, koks įvairus yra pasaulis, kokia įvairi yra žmogaus kuriama muzika ir kad visa ji turi tą patį uždavinį – paliesti širdį, pakelti ją, pripildyti džiugesio.

Per pietų pertrauką, jaukiai papietavę senamiesčio širdyje, dar suspėjome aplankyti mugę, sudalyvauti jos renginiuose. Vėl grįžę į repeticijų kambarį, popietiniame susitikime klausėmės vadovo Vilimo paskaitėlės apie Renesanso epochos chorus (tiek vokalinius, tiek instrumentinius), jų sudėtį, vietą liturgijoje, partitūrų užrašymo ypatumus, svarbiausius to meto muzikos vadovėlius ir jų autorius.

Antroji repeticija buvo skirta pasiruošimui Šv. Mišioms. Giedojome Šv. Kazimiero koplyčioje vakaro Šv. Mišiose, kurias aukojo kun. Marius Žitkauskas. Gavėninio pamokslo metu buvo laiko pamąstyti apie ištikimybę Viešpačiui ir Jo žodžiams. Kunigo mintys mums buvo tarsi gavėnios rekolekcijų dovana. Manau, nelikome skolingi jam ir mes. Kaip prisipažino vėliau, klausydamasis mūsų giesmės, pagalvojo, kad ši muzika, kuri kadaise buvo neatsiejama katedrų kultūros ir pamaldumo dalis, turėtų vėl nuolat skambėti ir Vilniaus, europietiškos sostinės, arkikatedroje... O šv. Mišių pabaigoje, už katedros sienų vis dar šurmuliuojant Kaziuko mugei, ir mes turėjome progą pagerbti Lietuvos šventąjį, sugiedodami vieną žinomiausių ir paties šv. Kazimiero mėgstamiausių himnų „Omni die dic Mariae“ (liet. „Ausk Marijai rožių giją“).

Po įtemptos ir atsakingos dienos neskubėjome išsisklaidyti po Vilnių kas sau. Bendrystę pratęsėme svečiuose pas vadovą, kepdami bulvinius blynus, kalbėdamiesi ir klausydami gyvos klavesino muzikos. Sutikite, tikrai ne kasdien galime svečiuotis namuose, kur kambario viduryje stovi elegantiškas klavesinas. Tokiomis akimirkomis pajuntame, kokie trumpi gali būti vakarai...

Po vėsaus ir snieguoto šeštadienio išaušo šiltas ir saulėtas sekmadienis. Iki pietų turėjome laisvo laiko, tad vieni susitikome su vilniečiais bičiuliais, kiti aplankėme Genocido aukų muziejų, treti dalyvavome Šv. Mišiose, kurių metu giedojo Vilniaus šv. Jonų bažnyčios Gospel choras. Tad turėjome progą prisiliesti ir prie kitokios giesmės, kitokio šlovinimo kelio, nei tas, kuriuo einame mes.

Po pietų pajudėjome Kauno link. Mūsų laukė dar viena dovana – giedojimas Šv. Mišiose Kauno šv. Pranciškaus Ksavero bažnyčioje kartu su mišriu jaunimo choru „Exaudi“, kuriam taip pat vadovauja Vilimas.

Namo išvažiavom apsvaigę nuo pavasarinės šilumos, pakylėti giesmės ir bendrystės. Dėkojame Dievui už visus Jo palaiminimus šioje kelionėje. Dėkojame ansamblio vadovui Vilimui už rūpestį ir dalinimąsi visu tuo, kuo pats yra apdovanotas. Ir nuoširdžiai tikimės, kad tai ko išmokstame, ką gauname dovanai, galėsime pasidalinti ir su savo gimtąja parapija.

Ansamblis „deCORata“ Marijos Taikos Karalienės bažnyčioje giedos ir kovo 11 d. 10 val. Šv. Mišiose už Tėvynę Lietuvą. Pabūkime maldoje kartu!