LT RU PL EN DE IT

Legioneirių piligrimystė

2017-11-21
Marijos legionierių ir piligrimų kelionė į Aušros Vartų atlaidus

Šių laikų žmogui keliauti yra tapę norma, tai neatskiriama žmogaus gyvenimo dalis. Taikos Karalienės Marijos legiono sesės kaip ir kasmet lapkričio 18 d. ankstyvų rytą iškeliavo į Vilnių Aušros Vartų Gailestingumo  Motinos globos atlaidus.

Šv. Teresės Avilietės bažnyčioje dalyvavome šv.Mišiose, kurias aukojo iš įvairių parapijų atvykę kunigai. Liturgijai vadovavo ir homiliją sakė ekscelencija gerb. Šiaulių vyskupas Eugenijus Bartulis. Atlaidų metu šventovėje prie palaimintojo Teofiliaus Matulionio relikvijų altoriaus išsirikiavo piligrimų ir tikinčiųjų eilės. Troškome mes ir visi piligrimai suklupti prie palaimintojo relivijų, išsakyti ir išlieti palaimintajam visas slapčiausias sielos godas, padėkas, prašymus maldaujant užtarimo pas Viešpatį.

Atvykus į sostinę, norisi aplankyti istoriškai įdomias vietas ir šventoves.

Apsilankėme Šventosios Dvasios cerkvėje.

Tai svarbiausia Lietuvos stačiatikių cerkvė. Vyrų ir moterų vienuolynai prie cerkvės – vieninteliai šiandien Lietuvoje veikiantys stačiatikių vienuolynai.

Šventosios Dvasios cerkvės centre, puošniame relikvijoriuje yra stačiatikių šventųjų relikvijos – Antano, Eustatijaus ir Jono.

Meldėmės Gailestingumo šventovėje, šv. Dvasios bažnyčioje prie šv. Antano ir šv. Judo Tado altorių, aplankėme šv. Rapolo bažnyčią, kurioje tuokėsi Antanas Smetona, ir galiausiai apsilankėme Išganytojo bažnyčioje Antakalnyje. Tai unikali vieta Vilniaus mieste. Istoriškai svarbus objektas ne tik sostinės gyventojams, bet ir piligrimams. Išganytojo bažnyčia tikintiesiems buvo grąžinta tik 2000 m. – smarkiai nukentėjusi nuo įvairių niokojimų sovietmečiu. Paskutinieji ten buvo įsikūrę sovietų kariškiai. Nuo miestiečių – bažnyčios ir vienuolyno ansamblis buvo apsuptas aukšta tvora. Visas arcitektūrinis ansambis (kurio fundatorius buvo Sapiega) labai nukentėjęs, vykdomi restauracijos darbai.

Tik atvykus, mus labai broliškai ir šiltai priėme broliai joanitai. Br. Dismas istoriškai pristatė ir pravedė ekskursiją po vienuolyną ir bažnyčios požemius. Įdomiai ir mielai papasakojo apie savo tikėjimo patirtį, palaimino, ir palydėjo mus iki autobuso.

Br. Dismas sušildė mūsų sielas broliškais jausmais, palikdamas mumyse viltį ateityje susitikti ir dar kartą apsilankyti Išganytojo bažnyčioje.

Grįštant, tradiciškai sustojome prie piligrimų Lurdo Nemakščiuose. Uždegėme žvakutę, sugiedojome giesmę Marijai.

Gailestingumo Motina Aušros vartų Marija, melskis už mus.