Sakralinės renesanso polifonijos ansamblis „decOrata“

Sakralinės polifonijos ansamblis „decOrata“ susibūrė 2013 m. rudenį Klaipėdos Marijos Taikos Karalienės bažnyčioje. Pagrindinis kolektyvo tikslas – liturgijoje giedoti renesanso sakraliąją polifoniją. Atskleisti tikintiesiems Bažnyčios muzikos lobius ir patiems šios muzikos pagalba augti tikėjime.

„decOrata“ – iš lotyniško žodžio decor (tikimas, derėjimas, puošnumas). Geriau įsižiūrėję ir įsiklausę į šį žodį, jame randame ne tik išorinį šios muzikos puošnumą ir grožį, - jame slypi ir didžiausias giesmininkų troškimas – melstis iš širdies.
 
Pirmaisiais metais ansambliui vadovavo vargonininkas ir chorvedys Vilimas Norkūnas, sakralinės muzikos magistro ir chorinio dirigavimo magistro laipsnius įgijęs Austrijos Graco menų universitete. Ši muzikinė draugystė nenutrūko iki šiol – ansamblis kartas nuo karto svečiuojasi Vilniuje ir kartu su Vilimu mokosi renesansiškosios polifonijos giedojimo paslapčių.
 
Ansamblis dar palyginti jaunas, tad savąsias tradicijas dar tik kuria. Visuomet gera giedoti ne tik namuose, Marijos Taikos Karalienės bažnyčioje, bet ir svetur. Giedota Vilniuje, Kaune, Palangoje, Šventojoje, Rietave, Žemaičių Kalvarijoje didžiųjų atlaidų metu. 
 
Marijos Taikos Karalienės bažnyčioje ansamblis „decOrata“ gieda pirmaisiais ir trečiaisiais mėnesio šeštadieniais 18 val. šv. Mišiose.
 
Kas yra sakralinė polifonija?
 
Polifoninė muzika Vakarų Europos muzikoje suklestėjo XV-XVI a. Ankstyvąją Renesanso polifoniją kūrė kompozitoriai, atstovavę Nyderlandų, italų, prancūzų, vokiečių, ispanų, anglų mokykloms. Žymiausi kompozitoriai, kūrę sakraliąją polifoniją buvo G.P. da Palestrina, Cr. de Morales, T. L. de Victoria, J. des Prés, W. Byrd, T. Tallis, N. Gombert, O. de Lasso, J. Clemens, F. Guerrero ir kt. Jie rašė kūrinius šv. Mišioms bei motetus. Kaip ir Viduramžių polifonijoje, Renesanso epochos kompozitoriai dažnai naudojo Grigališkojo choralo melodijas. Dominavo keturbalsiai vokaliniai kūriniai, kur kiekvienas balsas buvo savarankiškas ir vienodai svarbus. Dažna komponavimo technika yra imitacija ir kanonas, ritminis judėjimas yra laisvas, tekantis, dažnai padiktuotas teksto, suteikiantis itin lygų ir turtingą balsų pynimąsi.
 
Jei jums įdomu išgirsti, kaip skamba ši, iš amžių glūdumos atėjusi, daugiabalsė muzika ir norėtumėte melstis jos pakylėti, kviečiame pirmaisiais ir trečiaisiais mėnesio šeštadieniais 18 val. į šv. Mišias.
 
Ansamblyje gieda:
Sigita Užporaitė (sopranas)
Gražina Ribokaitė (altas)
Audra Lingvenienė (altas)
Goda Povilaitytė (altas)
Kristupas Šidlauskas (tenoras)
Evaldas Venskus (tenoras)
Marius Lingvenis (bosas)
 
 
 
Ansamblio vadovas Marius Lingvenis (8 676 53425)
El.p.: decorata.musica@gmail.com